RT Buro Flow | Wie ben ik?
102
page-template-default,page,page-id-102,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-16.7,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

Mijn naam is Anjetta Berkelmans-Buiter en ik ben Orthopedagoog MSc, Remedial Teacher MSen en eigenaar van RT Buro Flow. Met ruim 30 jaar ervaring in het onderwijs en een specialisatie in leer- en gedragsproblemen, help ik kinderen en jongeren om weer met vertrouwen en plezier te leren en zich te ontwikkelen. Mijn aanpak is altijd op maat, persoonlijk en wetenschappelijk onderbouwd.

Achtergrond & Expertise

Mijn loopbaan begon als leerkracht in het basisonderwijs, waarna ik ook ervaring opdeed als adjunct-directeur, intern begeleider en remedial teacher. Hier ontdekte ik hoe belangrijk het is om niet alleen naar leerprestaties te kijken, maar ook naar onderliggende factoren zoals sociaal-emotioneel welzijn en cognitieve ontwikkeling.

In 2014 richtte ik RT Buro Flow op, waar ik sindsdien kinderen individueel begeleid. Mijn onderwijsachtergrond omvat zowel een regulier als Montessori PABO-diploma, aangevuld met specialisaties zoals Post-HBO Remedial Teaching, Gedragsspecialist en Master SEN – Dyslexiespecialist. Daarnaast ben ik gespecialiseerd in dyscalculie (Behandelaar ERWD).

RT Buro Flow: Leren in een Flow

Bij RT Buro Flow begeleid ik leerlingen die vastlopen in hun onderwijsleerproces. Ik geloof dat een veilige en vertrouwde relatie de basis vormt voor groei. Daarom investeer ik in een omgeving waarin kinderen zich gezien en gewaardeerd voelen. Ik erken hun autonomie, bied structuur en help hen zelfvertrouwen, motivatie en vaardighedente ontwikkelen.

Om passend onderwijs te realiseren, werk ik met intensieve instructies, kleine stappen en voldoende oefening, zodat leerstof écht beklijft. Mijn doel is dat kinderen succeservaringen opdoen, waardoor hun zelfvertrouwen groeit en leren weer een positieve ervaring wordt. Dit zorgt ervoor dat ze weer in een flow van leren en ontwikkelen komen.

Orthopedagogiek & Diagnostiek

Omdat een leven lang leren een van mijn kernwaarden is, startte ik in 2021 met de universitaire studie Pedagogische Wetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam. In 2024 studeerde ik af als Orthopedagoog en behaalde ik mijn Basisaantekening Diagnostiek.

Met deze verdieping richt ik mij niet alleen op begeleiding en behandeling, maar ook op diagnostiek. Ik voer onderzoeken uit naar leerproblemen, gedragsvraagstukken en sociaal-emotionele ontwikkeling, zoals:
Intelligentieonderzoek
Dyslexie- en dyscalculieonderzoek
Onderzoek naar aandacht, concentratie en sociaal-emotioneel welzijn

Door Remedial Teaching, orthopedagogiek en diagnostiek te combineren, bied ik een integrale aanpak waarbij inzicht, begeleiding en ontwikkeling hand in hand gaan. Zo zoeken we samen naar de juiste ondersteuning en strategieën, altijd afgestemd op het unieke kind.

Samen werken aan groei

Of het nu gaat om leerachterstanden, dyslexie, dyscalculie, gedragsproblemen of diagnostisch onderzoek, bij RT Buro Flow staat het kind centraal. Door te focussen op kansen, succeservaringen en persoonlijke groei, help ik kinderen niet alleen vooruit in leren, maar ook in zelfvertrouwen en veerkracht.

Wanneer een kind weer in een flow komt, ontstaat de ruimte om met plezier, motivatie en vertrouwen verder te ontwikkelen

.